Fen-Edebiyat Fakültesi
MATEMATİK, NASIL SEVDİRİLİR?
Okul yaşamları boyunca çocukların kâbusu haline gelen matematik eğitiminin sevdirilmesinde “matematiğin” felsefesinin doğru anlatılmasının yattığı belirtildi. Öğrenimleri süresince öğrencilerin; ‘soyut, sevilmeyen, sıkıcı ve zor’ tanımlarını yaptığı matematik dersine farklı bakış açıları kazandırmanın gerekli olduğu vurgulandı.
İzmir Ekonomi Üniversitesi Matematik Bölümü Başkanı Prof. Dr. Ünal Ufuktepe, matematiğin yaşamın her alanında yer aldığını belirterek, “Herkes matematik yapamaz ama herkes toplama çıkarma yapabilir. Her yerde matematik var. Günlük alışverişte, evinizdeki bir değişiklikte, yemeğe konulacak un miktarında bile matematik var. Ancak matematik insanlar için ürkünç hale geliyor. Bunun temelinde matematiğin felsefesinin anlatılmaması var” dedi.
İEÜ’de bu yıl ilk kez sosyal bilimler alanındaki öğrencilere ‘matematiksel düşünce’ dersi verdiklerini kaydeden Prof. Dr. Ufuktepe, amaçlarının bu alana yönelik fikirlerinin değişmesi, öğrencilerin kendi alanlarında uç noktalardaki düşüncelere ulaşmaları olduğunu kaydetti. Öğrencilerin matematiğe yönelik ön yargılarının oluştuğunu, yükseöğretimdeki gençlerin dahi ‘sayı nedir’ sorusunun cevabını bilmediğini anlatan Prof. Dr. Ünal Ufuktepe, “Hayatın içindeki somut şeyleri karşılayan soyut bir kavram olan sayının tanımını öğrencilerimiz bilmiyor. Bu öğretilmemiş. Rakamlar, matematikte 20. yüz yıldan itibaren kullanılmaya başlandı. İnce noktalar ancak öğrencilerimize bunlar öğretilmiyor. Matematik bir inanç değildir. Matematik hep sorgular. Bu sorgulama sistemlerinin öğretilmesi gerekir” dedi.
Matematik öğretmenlerinin çocukları soru sormaya yöneltmesi gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Ufuktepe, önceliğin matematiğin felsefesinin, tarihinin, nedenin öğretilmesine verilmesi gerektiğine dikkat çekti. Prof. Dr. Ufuktepe, şunları söyledi:
“Çocuklar, sorgulamayı öğrenmedikleri için bir süre sonra matematikten nefret ediyor. Matematik ispatlar, kanıtlar üzerine kurulur. Öğretmen ise matematiği sorgulanmayan, bir inanç sistemi olarak sunarsa o zaman çocuğu kaybeder. Çocukların matematiği sevmemesinin bir diğer nedeni de toplumsal ön yargılardır. Ailelerde, çocuklar matematik çalışsın diye tembihlenirken daha çocuk odadan çıkmadan kendilerinin okuldayken matematik derslerinin kötü olduğunu söylüyorlar. Çocuk da matematiğin kötü bir şey olduğunu düşünüyor. Çocuk aileyi örnek alır. Matematik olaya çok yönlü bakar. Bunun da dikkate alınarak hareket edilmesi gerekir.”
Prof. Dr. Ufuktepe, ayrıca 21 Aralık’ta Balçova Belediyesi işbirliğiyle “Matematik Felsefesi ve Hayat Çalıştayı” gerçekleştireceklerini, çalıştayın temasının da matematik kaygısı olduğunu bildirdi.
HABER |TÜM HABERLER
Kitap Tanıtımı ve Söyleşi: İnkılabı Nakşedecek Resimler
Sosyoloji Bölümü sizi “İnkılabı Nakşedecek Resimler” kitabının yazarı Dr. Bengü Aydın Dikmen ile gerçekleştireceği Kitap Tanıtımı ve Söyleşi etkinliğine davet ediyor. Tarih:
Etnomüzikolog Onur Sönmez’i konuk ettiğimiz sosyoloji seminerimizi gerçekleştirdik.
Etnomüzikolog Onur Sönmez’i konuk ettiğimiz sosyoloji seminerimizi gerçekleştirdik. Bu detaylı ve ilgi çekici sunum için kendisine çok teşekkür ediyoruz.
Prof. Dr. Claudia V. Angelelli, “Toplum Çevirmenliği: Uygulama ve Etik” başlıklı webinarıyla İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Bölümünün konuğu oldu.
İzmir Ekonomi Üniversitesi İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Bölümü, 25 Mart Pazartesi günü “Toplum Çevirmenliği: Uygulama ve Etik” başlıklı bir webinar düzenledi. Heriot-Watt Üniversitesi’nden Prof.
Cover Kültürü: İzmir’in Değişmeyen Müzik Sahnesinde Haz, Güç, ve Öz-Tahayyül
Dr. Onur Sönmez’i konuk edeceğimiz Sosyoloji Semineri’ne davetlisiniz. Onur Sönmez, CUNY Graduate Center’dan etnomüzikoloji alanında doktora derecesine sahiptir. Ana araştırma alanları popüler
Çevirmenler Yarışmasında Büyük Başarı: 3 Ödülle İzmir'e Döndüler
Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı’nın düzenlediği Genç Çevirmenler Yarışması’na, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İngilizce Mütercim ve Tercümanlık Bölümü öğrencilerinin başarısı damga vurdu.
II. İEU TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARINI GELİŞTİRME ÇALIŞTAYI (EKOKAM, Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi)
8 Mart 2024 Dünya Emekçi Kadınlar Gününde EKOKAM, Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından düzenlenen “II. İEU TOPLUMSAL
1 Mart Kadın Kooperatifleri ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
1 Mart Kadın Kooperatifleri ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği etkinliğimizi akademisyenlerin, kadın kooperatiflerinin, sivil toplum kuruluşlarının ve öğrencilerimizin katılımlarıyla gerçekleştirdik.
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıtayı
IX.Kadın Matematikçiler Derneği Çalıtayı 03-05 Mayıs 2024 tarihleri arasında İzmir Ekonomi Üniversitesi ev sahipliğinde İzmir'de yapılacaktır. Detaylı bilgi ve başvuru için: https://tkmd.org/wp/wp-content/uploads/Calistay9/index.html